W jaki sposób zwiększać zasięgi promowanych treści w mediach społecznościowych?

Media społecznościowe stanowią ogromny potencjał promocyjny dla wielu firm. Dla niektórych przedsiębiorców jest to oczywiste. W taki sposób może też odbywać się promocja wydarzeń kulturalnych, ale też wiele prywatnych biznesów korzysta z Instagrama po to, aby rozreklamować swoją działalność. Dla każdego, kto dopiero zaczyna swoją przygodę z mediami społecznościowymi wiedzą absolutnie bazową jest to, czym są hashtagi. Zazwyczaj są one kojarzone właśnie z Instagramem, chociaż znajdziemy je także na Twitterze czy w serwisie You Tube. Zostały one stworzone po to, aby użytkownikom łatwiej było dotrzeć do interesujących ich treści. Jednakże, aby faktycznie tak było, twórcy muszą nauczyć się umiejętnego ich stosowania lub też po pierwsze i najważniejsze- muszą się nauczyć, że ich dodawanie do postów jest istotne i naprawdę ma sens, toteż nie można o nich zapominać. Poznanie prostego mechanizmu funkcjonowania pozwala zrozumieć ich fenomen.

Czym są hashtagi i do czego służą w praktyce?

Budowa hashtaga jest bardzo prosta, dodajemy symbol „#”, który popularnie określany jest jako „hash”, z kolei sam tag to po prostu jakaś nazwa kategorii. Tym samym, hashtagi służą do grupowania treści w ramach portalu poprzez ich klasyfikowanie do słów kluczowych czy wyrażeń. Do każdego postu będziemy mogli dodać takich hashtagów około kilkanaście, nie ma jednak możliwości dodawania ich w nieskończoność. Jak dodawać hashtagi na Instagramie w praktyce? Niektórzy mają przygotowaną wstępną listę hashtagów, które chcieliby zawsze mieć w swoich postach ze względu na tematykę całego profilu. Dzięki temu nie trzeba ich stale wpisywać i wyszukiwać na piechotę. Bardzo często hashtagi dodaje się poprzez kreatywne, samodzielne wymyślenie tego, do jakiej kategorii mógłby pasować nasz post. Jeśli dodamy w treści posta znacznik „#” i zaczniemy pisać, Instagram sam podpowie nam najpopularniejsze hashtagi wraz z określeniem szacowanej liczby postów, które już się w tej kategorii znajdują. Jest to spore ułatwienie, gdyż zazwyczaj te najbardziej obszerne kategorie cieszą się największym zainteresowaniem użytkowników.

Sprawdź sprawdzoną instrukcję dodawania hashtagów: https://brandbay.pl/blog/jak-dodawac-hashtagi-na-instagramie/

Czy te hashtagi coś dają?

Żeby się o tym przekonać wystarczy zmienić ustawienia konta na opcję dla firm lub twórców. Wówczas uzyskamy dostęp do szczegółowych statystyk każdego posta, a tam będziemy mieć zawartą dokładną informację o tym, skąd pochodzą użytkownicy, którzy wyświetlili naszego posta. Osobną kategorię stanowią tutaj właśnie Ci, którzy natknęli się na post podczas przeglądania hashtagów. W praktyce, szybko okazuje się, że te hashtagi naprawdę dużo dają, stanowią pewne kategorie główne i skróty myślowe, które sprawdzają się w praktyce i które są chętnie wykorzystywane przez użytkowników. Warto więc poświęcić trochę czasu na przygotowanie ich listy do każdego nowego posta, który dodajemy, gdyż tkwi w nich ogromny potencjał. Poprzez stosowanie hashtagów można więc zwiększać zasięgi i osiągać znacznie lepsze statystyki w ramach portalu.